[O2] Wycieraczka się wygła ;(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Allen
    Classic
    • 2010
    • 24

    [O2] Wycieraczka się wygła ;(

    Panowie ... aleście 'w gorącej wodzie kąpani', przecież jak tylko będzie mógł, to wyśle te smycze.
    I tak przecież poświęcił swój czas na to wszystko, to chociaż teraz dajcie mu spokojnie 'pooddychać'.
    Fabiaclub.pl
  • voltar
    L&K
    • 2009
    • 1107
    • Octavia II (1Z3)
    • BZB 1.8 TSI 160 KM

    #2
    [O2] Wycieraczka się wygła ;(

    Problem wygląda tak - mówimy o oryginalnych wycieraczkach w 02
    Pierwszy komplet nie było żadnych problemów.
    Jednak zauważyłem że tuż po zmianie z pozycji serwisowej gumę prawej wycieraczki trzeba było nieco docisnąć ręcznie żeby dobrze przylegała do szyby ok 15-20 cm i dalej wszystkoi było OK.
    Od 2 miesiecy mam drugi komplet tych samych wycieraczek i po ostatnim myciu auta i zmianie z poz. serwisowej okazało się że guma wycieraczki tak się wygieła że praktycznie 90 % odstawało od szyby.
    Też macie takie problemy ? Od dwóch tygodni co jakiś czas prubuje ja recznie docisnąc i myślalem że się uleży ale niestety nie ok 20 cm ciągle jest w powietrzu.
    Jest na to jakiś sposób? dlaczego mi sie to tak odkształciło ? Jest na to jakiś sposób ?


    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

    Komentarz

    • Enriquez
      RS
      • 2009
      • 7685
      • Superb III (3V3)

      #3
      zrób no jakieś zdjęcie najlepiej. U mnie może z 3-5 cm odstaje, no ale to nie ori a valeooo
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz

      • voltar
        L&K
        • 2009
        • 1107
        • Octavia II (1Z3)
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        Problem rozwiązany i wskazówka dla potomnych.
        Gdybyście mieli podobny problem a wydaje mi się że guma wycieraczki prawej zawsze mniej lub bardziej ale jednak odstaje od szyby po zmianie z pozycji serwisowej...
        Należy wtedy DOCISNĄĆ WYCIERACZKĘ RĘCZNIE DO SZYBY ALE NIE NA SAMEJ GUMIE A DOCISKAĆ METALOWĄ CZĘŚĆ WYCIERACZKI / SPĘŻYNY / PRZEGUBU


        O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

        Komentarz

        • LUKI
          RS
          • 2005
          • 5776

          #5
          voltar

          WYGIĘŁA!!!!!!

          nie mam pytań....
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz

          • Polon
            Rider
            • 2010
            • 315

            #6
            Zamieszczone przez voltar
            Problem rozwiązany i wskazówka dla potomnych.
            Gdybyście mieli podobny problem a wydaje mi się że guma wycieraczki prawej zawsze mniej lub bardziej ale jednak odstaje od szyby po zmianie z pozycji serwisowej...
            Należy wtedy DOCISNĄĆ WYCIERACZKĘ RĘCZNIE DO SZYBY ALE NIE NA SAMEJ GUMIE A DOCISKAĆ METALOWĄ CZĘŚĆ WYCIERACZKI / SPĘŻYNY / PRZEGUBU
            Nie ma takiej potrzeby. Dociskać powinna sprężyna, od tego jest. Prawdopodobnie występuje zbyt duże tarcie na osi dźwigni (korozja?). Kropelka oleju w tym miejscu powinna usunąć problem.
            Pozdrawiam

            Komentarz

            • voltar
              L&K
              • 2009
              • 1107
              • Octavia II (1Z3)
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              Zamieszczone przez LUKI
              voltar

              WYGIĘŁA!!!!!!
              LUKI : - nie zrozumiałeś ironii, napisałem tak celowo ! ( zwróć uwagę na taki znak na końcu ;( ) a inspiracja pochodzi z tego kawału :




              - Tato, dlaczego ten pociąg zakręcowywuje?
              - Nie mówi się zakręcowywuje tylko zakręca!
              - Ale dlaczego on zakręca?
              - Bo mu się szyny wygły. "

              [ Dodano: Sob 15 Paź, 11 22:49 ]
              Zamieszczone przez Polon
              Nie ma takiej potrzeby. Dociskać powinna sprężyna, od tego jest. Prawdopodobnie występuje zbyt duże tarcie na osi dźwigni (korozja?). Kropelka oleju w tym miejscu powinna usunąć problem.
              Auto ma dopiero 3 lata i nie ma żadnej korozji.
              Spręzyna dociska prawidłowo a problem się pojawia jak napisałem po odciągnieciu wycieraczki od szyby w pozycji serwisowej i znika po ręcznym dociśnieciu całej metalowej części.


              O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

              Komentarz

              • marcin 1547V
                Classic
                • 2011
                • 5

                #8
                Ja bym wymienił wycieraczki. :lol:

                Komentarz

                • voltar
                  L&K
                  • 2009
                  • 1107
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez marcin 1547V
                  Ja bym wymienił wycieraczki.
                  W jakim celu że tak spytam ?


                  O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                  Komentarz

                  • marcin 1547V
                    Classic
                    • 2011
                    • 5

                    #10
                    Żeby mieć nowe.

                    Komentarz

                    • voltar
                      L&K
                      • 2009
                      • 1107
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      Przecież mam nowe ... czy aby napewno przeczytałeś opis mojego problemu ?


                      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                      Komentarz

                      • Misiekoctavia
                        Elegance
                        • 2005
                        • 891

                        #12
                        voltar, wyjaśnij na czym polega pozycja serwisowa. Czy mam rozumieć przez to pionową pozycję wycieraczek :?: Bo z tego co ni wiadomo to w O2 nie da się podnieść ramion gdy "leżą".
                        Dobrze rozumiem :?:
                        Ogólnie nie powinno tak być, że po wymianie muszę coś dociskać, zwłaszcza czy wycieraczkach bezprzegłubowych.

                        Komentarz

                        • Polon
                          Rider
                          • 2010
                          • 315

                          #13
                          Zamieszczone przez voltar
                          Zamieszczone przez Polon
                          Nie ma takiej potrzeby. Dociskać powinna sprężyna, od tego jest. Prawdopodobnie występuje zbyt duże tarcie na osi dźwigni (korozja?). Kropelka oleju w tym miejscu powinna usunąć problem.
                          Auto ma dopiero 3 lata i nie ma żadnej korozji.
                          Spręzyna dociska prawidłowo a problem się pojawia jak napisałem po odciągnieciu wycieraczki od szyby w pozycji serwisowej i znika po ręcznym dociśnieciu całej metalowej części.
                          Ja rozebrałbym na składniki pierwsze całe ramię wycieraczki, łącznie z osią pozwalającą na odchylenie dźwigni i sprawdził, czy coś nie blokuje ruchu (śmieć, liść, piasek czy po prostu osad brudu startego z szyby). Tak jak już wspomniałem, odrobina smaru lub oleju z pewnością by nie zaszkodziła. Trzy lata to nie jest tak mało, a zaproponowana przez Ciebie metoda może i jest skuteczna, ale niestety doraźna - nie usuwa przyczyny.
                          Pozdrawiam

                          Komentarz

                          • voltar
                            L&K
                            • 2009
                            • 1107
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Misiekoctavia
                            voltar, wyjaśnij na czym polega pozycja serwisowa. Czy mam rozumieć przez to pionową pozycję wycieraczek Bo z tego co ni wiadomo to w O2 nie da się podnieść ramion gdy "leżą".
                            Tak dokładnie - pozycja serwisowa wycieraczek to pozycja pioniowa w któej możesz je odgiąć np podczas mycia auta czy też czyszczenia szyby

                            [ Dodano: Nie 16 Paź, 11 14:13 ]
                            Zamieszczone przez Polon
                            Ja rozebrałbym na składniki pierwsze całe ramię wycieraczki, łącznie z osią pozwalającą na odchylenie dźwigni i sprawdził, czy coś nie blokuje ruchu (śmieć, liść, piasek czy po prostu osad brudu startego z szyby). Tak jak już wspomniałem, odrobina smaru lub oleju z pewnością by nie zaszkodziła. Trzy lata to nie jest tak mało, a zaproponowana przez Ciebie metoda może i jest skuteczna, ale niestety doraźna - nie usuwa przyczyny
                            Dokładnie tak zrobie - tak jak pisałem problem wcześniej nie występował w tej skali zarówno przy 1 jak i 2 parze wycieraczek. Nieco mniejsze dociskanie występowało w wycieraczce prawej na samym końcu pióra po jego odciągnięciu i ponownym dociągnięciu ale lekkie docisniecie powodowało że guma już po jednokrotnym użyciu wycieraczek leżała prawidłowo. Teraz jest jednak sporo gorzej a liści miałem tego roku w nawiewach całe kilogramy więc może coś tam podeszło ?


                            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                            Komentarz

                            Pracuję...